Regisztráció    Belépés    Fórum    Taglista   Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » Dízel motorokról általában


Fórum szabályok


Technikai, műszaki fórum, túlzott offolásért büntetés, kitiltás járhat!
Szerzői jogvédelem alá tartozó tartalmakat ne kérjetek és ne is tegyetek közzé!



Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 23 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: 1.5 dci hajtókarcsapágy cseréje
 Hozzászólás Elküldve: 2013.04.08. 20:18 
Offline

Csatlakozott: 2013.04.08. 19:38
Hozzászólások: 3
Cs.Tomi írta:
Látva a sok szanaszét kopott csapágyat, én is úgy döntöttem, hogy kicserélem dci motoros megánomban a hajtókarok csapágyait. Egy motorfelújítással foglalkozó cégtől rendeltem, KING ENGINE BEARINGS gyártmányú csapágyakat.
Vettem olajat, olajszűrőt, és egy jó nyomatékkulcsot a hajtókarok csavarjainak megszorításához.

Kép

Kép

Kép

A hézagmérés szerint még nem volt túl nagy hézag a csapágy és a hajtócsap közt, viszont a csapágyak felső felénél egyértelműen lekopott az a világosszürke réteg, amin a csapoknak csúszni kellene. Én sose erőltetem a motort alacsony fordulatszámon, inkább pörgetem. Talán ennek köszönhető, hogy nem tépte fel úgy a hajtókarok felületét, mint láthattuk már pár klubtársunk csapágyainál.

Ajánlom minden dci-s márkatársnak 180-200e km-nél a csapágyak cseréjét, és az olajcserék intervallumának csökkentését 10e km-re.

A csapágycsere költségei:

Motorolaj: Elf SXR 5W40 - ~7500 Ft
Motorolaj szűrő: Pruflux - ~1500 Ft
Csapágyak: ~7000-10000 Ft
Kartertömítés: ~2500 Ft

A kartert 20 db csavar fogja 8-as E-torx fejű kulcs kell hozzájuk. A hajtókarok csavarjait illik az előírt 20Nm+45fok értékkel megszorítani.



Udv.
Esetleg vallalsz il ilyen munkat szamomra az 1.9 dci-men?
Szalayand


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 1.5 dci hajtókarcsapágy cseréje
 Hozzászólás Elküldve: 2013.04.11. 20:58 
Offline

Csatlakozott: 2013.04.08. 19:38
Hozzászólások: 3
Sziasztok. A velemenyetekre lennek kivancsi. Egy ismerosomtol kaptam egy lehetoseget miszerint megvehetnek 1.4mft-ert egy 2005os megane cc-t mejbol kikonyokolt a blokk oldalan a hajtokar. A kerdesem az lenne hogy megeri e megvenni es egy blokkcseret csinalni rajta. A kocsiban garantalt 160000km van. Ugye a blokkja kuka. :( Egy hasznalt blokk 100000ft tol kezdodik 170000km-rel amin valoszinu kell cserelni ezt azt. Erdekelne a szerviztapasztalat magarol az autorol es a motorjarol is. Mit kell kicserelni a motorban ennyi kilometernel. Milyen hibakkal lehet szamolni es persze megerne e a penzet.
Ha tudnatok tanacsot adni nagy hasznat vennem.


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 1.5 dci hajtókarcsapágy cseréje
 Hozzászólás Elküldve: 2017.01.16. 11:53 
Offline

Csatlakozott: 2017.01.15. 09:16
Hozzászólások: 3
Autóvásárlás után (1.5 dCi 2003 M2) az első dolgom volt cseréltetni a hajtókar csapágyakat.. ez a művelet még az átírást és az eredetvizsgát is megelőzte(!) szerelő is helyeselte ezt a preventív manővert.. pesti Renault műhely, van nekik gyári garnitúra 15eft-ért, és van Mahle 10eft-ért.. mindenki választhat.... vezérlés cserével fog együtt menni a hajtókar csapágy csere is, megpróbálunk biztosra menni :)


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 23 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3

Fórum kezdőlap » Dízel motorokról általában


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás: