Regisztráció    Belépés    Fórum    Taglista   Keresés    GyIK

Fórum kezdőlap » Dízel motorokról általában


Fórum szabályok


Technikai, műszaki fórum, túlzott offolásért büntetés, kitiltás járhat!
Szerzői jogvédelem alá tartozó tartalmakat ne kérjetek és ne is tegyetek közzé!



Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 54 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: 1.5 dCi üzemeltetési vagy élettartam statisztika
 Hozzászólás Elküldve: 2013.07.26. 17:21 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2011.01.09. 17:45
Hozzászólások: 129
Tartózkodási hely: Budapest
*gabe21 írta:
Sziasztok!

1.5 DCI 82 lovas megane-om van, eddig nem volt baja, legalább is azt hittem! Castrol-t tesznek bele mindig 10w40-et és nem adtam hozzá semmi adalékot! Most ki lett cserélve a gázolaj szűrő és azóta hosszabb 12-13 órás állás után beindul, majd leáll. Olcsón meguszhattam volna, ha csak tömítés hiba,de csináltak egy olajrés próbát és a 3-as porlasztó teljesen tropa, a többi meg csak simán tropa, így nagynyomású és porlasztó felújításnak nézek elébe! 350 ezerre kaptam árajánlatot, ami lepadlózott, tud valaki ennél jobb megoldást esetleg?


első körben a castrol olajat és a 10w40-et is elfelejteni. második körben készülni a hajtókarcsapágyak cseréjére
hívd fel Zoltán mestert, két hét múlva újra rendel, lehet kevesebből is kihozható

_________________
2003 RENAULT Scénic 1.6 16V


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 1.5 dCi üzemeltetési vagy élettartam statisztika
 Hozzászólás Elküldve: 2013.07.26. 20:00 
Offline
Adminisztrátor

Csatlakozott: 2010.07.19. 19:53
Hozzászólások: 1380
Tartózkodási hely: Budapest
Az adalékot (vagyis 2T olajat) a gázolajhoz szokás adni... pont az üzemanyag rendszer megóvására.

_________________
Megane II Berline, 1.4 16V Auth+ PE,
LPG: Landi LSI Omegas Plus
Olaj: ELF Evolution SXR 5W30


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 1.5 dCi üzemeltetési vagy élettartam statisztika
 Hozzászólás Elküldve: 2013.07.30. 22:01 
Offline

Csatlakozott: 2013.03.23. 08:18
Hozzászólások: 7
Sziasztok!
2010-es Renault megane vásárlása előtt állok, és lenne pár kérdésem. Ezekre a választ megtalálom a gyári kiadott tesztek oldalán is, de én inkább a tapasztalatban hinnék. Az a valóság.
1; 1.5 dci eco2-es Renault megane-nak mennyi a tényleges fogyasztása város belül/kívül/vegyesen
2; Az 1.4 benzinesnek a vezérműszíj csere 300.000-nél kell, mert az már láncos. Az 1.5 dci-nek is?
Egyenlőre ennyi.
Köszönöm

_________________
Renault Megane 1.4 Tce 131Le


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 1.5 dCi üzemeltetési vagy élettartam statisztika
 Hozzászólás Elküldve: 2013.07.31. 11:24 
Offline

Csatlakozott: 2013.01.20. 17:23
Hozzászólások: 75
KoAn írta:
Vagy Spuri, vagy 2T olaj. Ezt kell adagolni új korától a gázolajba, ha sokáig akarod használni az autót. Különben morzsolódni kezd a magasnyomású szivattyú a magyar gázolajtól, ami hazavágja a porlasztócsúcsokat. 150ekm után már várható... A tönkrement porlasztócsúcs meg tönkre teheti a motort...

Azt is mondják, ha nem új az autó, és elkezdesz Spurit öntögetni, akkor az EGR szelepet le kell kötni, és csak fél év múlva visszakötni. Különben a Spuri amit leold kormot a motorról, tönkreteszi az EGR szelepet (beszorul a szeleptányérhoz a darabka, és leszakad a tányér). De ha ki van kötve az EGR, akkor nem tudja tönkretenni.


Üdv.Nekem a következő a problémám.:Minap EGR szelep tisztításon esett át a gép,gondoltam megnézem bár pár hónapja tisztítottam de kormolt és valahogy az előzö tisztásnál is észrevettem,hogy alig lehet kinyomni a tányért...Na most a helyzet az,hogy 15-20p sikamika és benzin áztatás után sem mozdult egy kicsit sem,mintha teljesen fix lenne,majd meguntam és egy fa darabal megütögettem óvatosan ami segített mert egy picit kottyant és további 10p áztatás ,kefélés után kilehetett nyomni,de iszonyú erő kell hozzá....Újrazsíroztam azt a kis csapágyat és wd40 eztem.Most nem kormol ,de zavar,hogy mi lehet a gond..Van valami tippetek? Régebben Spuriztam,lehet az tette tönkre illetve mi a hátránya,ha nem tudja kinyítni a szelepet?


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 1.5 dCi üzemeltetési vagy élettartam statisztika
 Hozzászólás Elküldve: 2013.08.01. 20:57 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.20. 08:01
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Keszthely
*gabe21 írta:
Sziasztok!

1.5 DCI 82 lovas megane-om van, eddig nem volt baja, legalább is azt hittem! Castrol-t tesznek bele mindig 10w40-et és nem adtam hozzá semmi adalékot! Most ki lett cserélve a gázolaj szűrő és azóta hosszabb 12-13 órás állás után beindul, majd leáll. Olcsón meguszhattam volna, ha csak tömítés hiba,de csináltak egy olajrés próbát és a 3-as porlasztó teljesen tropa, a többi meg csak simán tropa, így nagynyomású és porlasztó felújításnak nézek elébe! 350 ezerre kaptam árajánlatot, ami lepadlózott, tud valaki ennél jobb megoldást esetleg?


Jó eséllyel a szűrőcserekor kapott egy kis koszt a rendszer, és kivégezte a befecskendezőket. 5w10-es olaj kell ebbe a motorba. (castrol is jó, ha tuti eredeti, és az, ami) Amúgy részvétem! 250-300e környékére számolhatsz, mert ilyen esetben full rendszertakarítás, és felújítás a gyógyszer.

_________________
M2 dci 80 paripa


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 1.5 dCi üzemeltetési vagy élettartam statisztika
 Hozzászólás Elküldve: 2013.08.01. 20:59 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.20. 08:01
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Keszthely
*kovaripeti írta:
Sziasztok!
2010-es Renault megane vásárlása előtt állok, és lenne pár kérdésem. Ezekre a választ megtalálom a gyári kiadott tesztek oldalán is, de én inkább a tapasztalatban hinnék. Az a valóság.
1; 1.5 dci eco2-es Renault megane-nak mennyi a tényleges fogyasztása város belül/kívül/vegyesen
2; Az 1.4 benzinesnek a vezérműszíj csere 300.000-nél kell, mert az már láncos. Az 1.5 dci-nek is?
Egyenlőre ennyi.
Köszönöm

1.5 dci-t csak szíjasat láttam. Csere 90-120e km-ként. (~50-80e Ft költség vízpumpával együtt)

Hogy is van a benzinesnél? 300.000-nél szíjra kell cserélni a láncot? :mrgreen: Ejha.

_________________
M2 dci 80 paripa


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 1.5 dCi üzemeltetési vagy élettartam statisztika
 Hozzászólás Elküldve: 2013.08.02. 12:55 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2011.01.09. 17:45
Hozzászólások: 129
Tartózkodási hely: Budapest
azért a fent említett 90-120e km-es csereintervallum a dízelnél több mint merész, legyen inkább 90-100e km. láttunk már olyan 1.5 dci-t ami még 120 alatt volt, de már hiányzott a szíjból egy darabka :)

a benzinesnél a 300e km-es intervallum a lánccserére gyönyörű marketingfogás. többet nyilván úgysem fog elmenni vele, na meg itthon a 20 éves autó is csak 150 ezret futott... de mi van ha már 100e-nél elkezd csörögni?

_________________
2003 RENAULT Scénic 1.6 16V


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 1.5 dCi üzemeltetési vagy élettartam statisztika
 Hozzászólás Elküldve: 2013.08.03. 10:49 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.20. 08:01
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Keszthely
Típusfüggő. Dci-ben van gyárilag 90, 120 és 160e km-es intervallum is. A 2007-es cliónk is 160e km/6 év.

_________________
M2 dci 80 paripa


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 1.5 dCi üzemeltetési vagy élettartam statisztika
 Hozzászólás Elküldve: 2013.08.04. 09:08 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2011.01.09. 17:45
Hozzászólások: 129
Tartózkodási hely: Budapest
Cs.Tomi írta:
Típusfüggő. Dci-ben van gyárilag 90, 120 és 160e km-es intervallum is. A 2007-es cliónk is 160e km/6 év.


jó lenne tudni, hogy mitől függ az intervallum. bár az 1.5 dci-nél van amelyikben sohasem kell cserélni a szíjat egyéb betegség okozta elhalálozás miatt... :-P

_________________
2003 RENAULT Scénic 1.6 16V


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
 Hozzászólás témája: Re: 1.5 dCi üzemeltetési vagy élettartam statisztika
 Hozzászólás Elküldve: 2013.08.05. 10:47 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.08.27. 21:18
Hozzászólások: 33
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
*kovaripeti írta:
Sziasztok!
2010-es Renault megane vásárlása előtt állok, és lenne pár kérdésem. Ezekre a választ megtalálom a gyári kiadott tesztek oldalán is, de én inkább a tapasztalatban hinnék. Az a valóság.
1; 1.5 dci eco2-es Renault megane-nak mennyi a tényleges fogyasztása város belül/kívül/vegyesen
2; Az 1.4 benzinesnek a vezérműszíj csere 300.000-nél kell, mert az már láncos. Az 1.5 dci-nek is?
Egyenlőre ennyi.
Köszönöm


Ne keverd a benzines és dizel motorokat.
:D
az 1.4TCE benzines láncos, az egy Nissan-eredetű motor, valóban 300 ezer km az élettartama a láncnak, és nem jellemző a nyúlás vagy szakadás valóban.

az 1.5 dci meg szíjas, ahogy írták is.

előszőr azt döntsd el, hogy dízel vagy benzines. a két említett motor közt átlag 3 l/100 km fogyasztáskülönbség is lehet! 5 liter körül dci-vel, 8 liter körül tce-vel.

_________________
2010-2015: Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe Dinamique
2015-: Renault Captur 0.9 TCe Intens


Vissza a tetejére 
 Profil Privát üzenet küldése  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 54 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Fórum kezdőlap » Dízel motorokról általában


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 1 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás: